I. Postanowienia ogólne

Regulamin sklepu internetowego z zaproszeniami ślubnymi i pozostałą papeterią okazjonalną prowadzonym przez Jolantę Dobosz posiadającą działalność gospodarczą w zakresie specjalistycznego projektowania o nazwie Papeteria LESSIVE Jolanta Dobosz zarejestrowaną w Nawojowej, przy ulicy Leśnej 117, NIP: 734-362-08-75, REGON: 524391785. 

  1. Niniejszy regulamin określa ogólne warunki współpracy Klienta i LESSIVE oraz procesu zamawiania usług projektowania graficznego i poligraficznej realizacji Produktów.
  2. Użycie poniższych określeń w regulaminie definiuje ich znaczenie:
    1. LESSIVE - skrócona nazwa firmy Papeteria LESSIVE Jolanta Dobosz, będąca również “Sprzedawcą”,
    2. Klient - podmiot dokonujący zamówienia i zapłaty za usługi lub produkty LESSIVE, dalej “Klient”,
    3. Sklep - strona internetowa z domeną lessive.pl będąca miejscem prezentacji i zakupu Produktów Sprzedawcy, zwany “Sklepem”,
    4. Papeteria ślubna i okolicznościowa - zaproszenia na ślub i inne uroczystości oraz pozostałe dodatki z stanowiące ozdobę uroczystości, między innymi winietki czy menu, ale także upominki wykonywane na indywidualne zamówienie takie jak obrazy czy ilustracje będące formą prezentu, zwane dalej “Produktem”,
    5. Proces projektowania i wykonania papeterii - okres, w którym Sprzedawca zobowiązuje się do zaprojektowania, wydrukowania i wysłania Produktu, będący “Procesem Realizacji Zamówienia”,
    6. Formularz zamówienia - dokument będący bazą danych niezbędnych do rozpoczęcia Procesu Realizacji Zamówienia, zawierający niezbędne informacje do wykonania zaproszeń personalizowanych, zwany dalej “Formularzem Zamówienia
    7. Zamówienie spersonalizowane - zamówienie polegające na edycji Zaproszenia Gotowego dostępnego w Sklepie, którego zmiany dotyczą treści i układu, zwane “Zamówieniem Spersonalizowanym”,
    8. Zaproszenie gotowe - widniejące w Sklepie, to Produkt możliwy do zamówienia i będącym zamówieniem spersonalizowanym, zwany dalej “Zaproszeniem Gotowym”,
    9. Zamówienie Indywidualne - usługa polegająca na przygotowaniu projektu zgodnie z wytycznymi i indywidualnymi preferencjami Klienta, będąca “Zamówieniem Indywidualnym”,
  1. Cena wszystkich produktów przedstawionych w Sklepie zawiera podatek VAT, jest ceną brutto i wyrażona jest w złotych polskich.
  2. Klient zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem przed zawarciem umowy ze Sprzedawcą, a nieznajomość Regulaminu nie zwalnia Klienta z przestrzegania zasad w nim zawartych.

II. Zawarcie umowy

  1. Zawarcie umowy między Sprzedawcą a Klientem następuje w momencie opłacenia zawartości koszyka, w którym znajdują się Produkty wybrane przez Klienta w Sklepie pod adresem lessive.pl. Złożenie zamówienia wymaga jego opłacenia i jest równoznaczne z podjęciem współpracy z LESSIVE. 
  2. Podczas składania zamówienia klient jest zobowiązany do podania niezbędnych danych, takich jak imię, nazwisko, adres zamieszkania (kod pocztowy, miejscowość, ulica, numer domu i/lub mieszkania), adresu e-mail oraz telefonu kontaktowego).
  3. LESSIVE ma prawo odmówić zawarcia umowy z Klientem bez podania przyczyny i bez obowiązku uzasadniania decyzji, o czym Klient zostanie niezwłocznie powiadomiony.

III. Złożenie zamówienia i proces jego realizacji

  1. W celu złożenia zamówienia w LESSIVE Klient ma możliwość założenia konta, bądź dokonać zakupu bez rejestracji.
    1. Zamówienie Zaproszenia Gotowego polega na wybraniu odpowiednich dodatków, których cena jest widoczna przy każdym Produkcie, oraz liczby Produktów. Wybrane Produkty należy umieścić w koszyku, gdzie Klient zobowiązany jest do uzupełnienia danych osobowych i wyboru metod płatności i dostawy. Minimalna liczba zamówienia to 20 sztuk Produktu. 
    2. Zakup Zamówienia Indywidualnego polega na umieszczeniu w koszyku usługi o nazwie “Zamówienie Indywidualne”. Dalsze kroki nie różnią się od zamówienia Zaproszenia Gotowego i nazywane są Procesem Realizacji Zamówienia.
  2. Na Proces Realizacji Zamówienia składają się poszczególne etapy współpracy Sprzedawcy z Klientem:
    1. Rozpoczęcie Procesu Realizacji Zamówienia stanowi przesłanie Formularza Zamówienia przez Sprzedawcę na podany przy rejestracji e-mail Klienta w przeciągu 3 dni roboczych (poniedziałek - piątek) po zaksięgowaniu płatności za Produkty zakupione w Sklepie na koncie bankowym Sprzedawcy. Formularz ten można również pobrać w formie pliku PDF w zakładce PERSONALIZACJA.
    2. Czas na odesłanie uzupełnionego Formularza Zamówienia przez Klienta na adres firmy lessive.jp@gmail.com to 7 dni roboczych.
    3. Sprzedawca po otrzymaniu Formularza Zamówienia niezwłocznie kontaktuje się z Klientem za pomocą jednego z czterech kanałów: poprzez e-mail Klienta podany przy rejestracji, numer telefonu kontaktowego Klienta i, w ostateczności, poprzez Instagram lub Facebook. Formą kontaktu preferowaną przez Sprzedawcę jest poczta e-mail. Dane kontaktowe podane przez klienta w procesie rejestracji na stronie www.lessive.pl muszą być identyczne jak te podane później w Formularzu Zamówienia.
    4. Po ustaleniu szczegółów współpracy, tj. zmian, edycji i udoskonaleń Zaproszenia Gotowego lub stworzenia najlepszej propozycji wersji Zamówienia Indywidualnego, rozpoczyna się oficjalny Proces Realizacji Zamówienia, na którego składa się projekt, wydruk, uszlachetnienie i wysyłka Produktu. Proces ten zajmuje od 4 do 15 dni roboczych.
  3. Proces nie uwzględnia czasu dostawy wybranego przy finalizowaniu koszyka w Sklepie dostawcy. W momencie przekazania przesyłki z Produktem do Klienta zostaje automatycznie wysłany e-mail będący potwierdzeniem procesu dostawy, na którego długość Sprzedawca nie ma wpływu. Moment, w którym firma kurierska przejmuje paczkę/przesyłkę z Produktem, jest momentem zakończenia Procesu Realizacji Zamówienia.

IV. Dostawa i płatność

  1. Klient ma możliwość zapłaty za swoje zamówienie dwiema metodami:
    1. metodą tradycyjnego przelewu bankowego na dane Sprzedawcy:
      Dane konta bankowego:
      Papeteria LESSIVE Jolanta Dobosz
      21 1140 2004 0000 3402 8358 4139

    2. szybkimi płatnościami Tpay (np. Blik).
  1. Produkty wysyłane są za pośrednictwem InPost.
  2. Sprzedawca w każdej przesyłce umieszcza fakturę dotyczącą zamówienia. Faktura jest również wysyłana na e-mail Klienta w momencie nadania wysyłki Produktu. W przypadku braku dowodu zakupu, Klient jest proszony o niezwłoczne poinformowanie Sprzedawcy o braku dokumentu.
  3. Koszt dostawy Produktu jest widoczny w koszyku i jest w całości pokryty przez Klienta. 
  4. Czas dostawy jest uzależniony od sugerowanego czasu dostawy i czasu pracy firmy kurierskiej.
  5. Koszt dostawy obejmuje nie tylko przesyłkę kurierską, ale też odpowiednie opakowanie Produktu mające na celu uniknięcie uszkodzenia paczki. Klient jest zobowiązany do sprawdzenia stanu Produktu w momencie odbioru paczki od kuriera. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia paczki, należy wypełnić protokół szkodowy z przedstawicielem firmy kurierskiej (kurierem). W przypadku odbioru przesyłki z Produktem Klient staje się właścicielem Produktu.
  6. Sytuacja, w której Klient nie odbierze przesyłki, nie sporządzi protokołu lub sporządzi go nieprawidłowo, i nie skorzysta z możliwości odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od odebrania przesyłki, Sprzedawca ma prawo do obciążenia Klienta kosztami przesyłki zwrotu do Sprzedawcy (tu: nadawcy). Może to stanowić brak podstawy do uwzględnienia reklamacji w przypadku, gdy Klient jest konsumentem. Jeśli Klient nie jest konsumentem, w ww. sytuacji Sprzedawca może go obciążyć w każdym przypadku kosztami przesyłki.
  7. Przy odbiorze przesyłki z Produktem, Klient jest zobowiązany do sprawdzenia:
    1. ogólnego stanu przesyłki,
    2. czy przesyłka jest zapakowana oryginalnie,
    3. czy przesyłka jest nieuszkodzona,
    4. zawartości przesyłki w obecności kuriera lub złożenia natychmiastowej reklamacji za pośrednictwem zgłoszenia uszkodzenia i/lub kradzieży przesyłki z Produktem dzwoniąc na infolinię Inpost i sporządzając elektroniczny protokół szkodowy.

V. Zwroty i rezygnacje

  1. Ilości i rodzaje zamówionych elementów za pośrednictwem formularza zamówienia Produktów są wiążące i nie ma możliwości rezygnacji z zamówionych elementów.
  2. Kupujący będący konsumentem ma prawo do odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży towarów za pośrednictwem sklepu bez podania przyczyny, poprzez złożenie stosownego oświadczenia na piśmie w ciągu 14 dni od otrzymania towaru. Prawo do odstąpienia nie dotyczy przedmiotów personalizowanych przygotowanych na indywidualne zamówienie.
  3. Zgodnie z art. 38 pkt 3, 5 i 6 ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku świadczenia przez Sprzedawcę:
    1. rzeczy nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji przedstawionej przez konsumenta lub służącej zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
    2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
    3. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
  4. W przypadku, gdy Klient postanowi zrezygnować z zamówienia, a wpłacił już kwotę należną za zamówienie, nie przysługuje mu zwrot kosztów poniesionych za zamówienie.

VI. Reklamacje

  1. Jeżeli Klient stwierdzi, że towar posiada wady fizyczne lub jest niezgodny z umową, może złożyć Sprzedawcy oświadczenie z żądaniem obniżenia ceny, chyba, że Sprzedawca niezwłocznie i bez niedogodności dla Klienta wymieni Produkt wadliwy na wolny od wad bądź wadę usunie.
  2. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
  3. Klient ma prawo do złożenia reklamacji otrzymanego w nieuszkodzonej przesyłce Produktu zgodnie z art. 556, 560 i 561 kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2014 r., nr 827).
  4. Złożenie reklamacji powinno nastąpić maksymalnie 3 dni od otrzymania przesyłki przez Klienta.
  5. Przesyłka z reklamowanym Produktem powinna być zabezpieczona w sposób uniemożliwiający jej uszkodzenie. Do paczki należy dołączyć opis stwierdzonych wad i uszkodzeń oraz dokument sprzedaży.
  6. Przesyłka z reklamowanym Produktem wysłana na adres LESSIVE za pobraniem nie zostanie odebrana, ponieważ koszt wysyłki reklamowanego Produktu leży po stronie Klienta.
  7. Sprzedawca rozpatruje reklamację w ciągu 10 dni roboczych.
  8. LESSIVE informuje, że:
    1. między projektem a wydrukiem mogą wystąpić nieznaczne różnice kolorystyczne, które są zależne od ustawień konkretnego monitora, modelu karty graficznej i innych ustawień kolorystycznych systemowych. Efekt ten nie jest wadą i nie może być przedmiotem reklamacji,
    2. poszczególne egzemplarze zaproszeń i pozostałe elementy papeterii ślubnej i okolicznościowej (Produktu ujętego jako całość) mogą się od siebie różnić ze względu na ręczne wykonanie i wykończenie elementów. Efekt ten nie jest wadą i nie może stanowić przedmiotu reklamacji,
    3. poszczególne egzemplarze papeterii ślubnej i okolicznościowej mogą cechować się różnicami kolorystycznymi (+/-10%) ze względu na korzystanie z różnych urządzeń drukarskich i materiałów. Mogą również cechować się nieznaczną różnicą w wymiarze, ponieważ są cięte ręcznie. Produkty są produktami nieprefabrykowanej produkcji, są niepowtarzalne i mają prawo się różnić w niewielkim stopniu. Efekty te nie są wadą i nie mogą być przedmiotem reklamacji,
    4. realizacja zamówienia opiera się na wykorzystaniu jedynie materiałów opisanych w sklepie lub w ustalonych w wiadomościach z Klientem i zatwierdzonych przez niego. Przedmiotu reklamacji nie stanowi więc materiał (np. papier), kolor, gramatura ani wymiar produktu,
    5. za błędy interpunkcyjne, ortograficzne, stylistyczne, logiczne i literówki w imionach lub/i nazwiskach gości i/lub treści zaproszenia nie odpowiada LESSIVE, a tylko i wyłącznie Klient. Efekt ten nie jest wadą po stronie Sprzedawcy i nie stanowi przedmiotu reklamacji,
    6. subiektywne odczucia Klienta, które dotyczą efektu pracy Sprzedawcy nie stanowią podstawy reklamacji i nie mogą być jej przedmiotem,
    7. wady wynikające z uszkodzeń mechanicznych, termicznych, chemicznych i pozostałych spowodowanych nieprawidłowym działaniem lub zaniedbaniem Klienta nie stanowią przedmiotu reklamacji.
  9. LESSIVE zastrzega sobie prawo do niezrealizowania lub wstrzymania zamówienia w sytuacjach spowodowanych siłą wyższą, niezależną od Sprzedawcy. Taką sytuacją jest również brak towaru, np. papieru u dostawcy.
  10. O każdym anulowaniu, wstrzymaniu lub wydłużeniu realizacji zamówienia (głównie w okresie styczeń - lipiec) Klient zostanie niezwłocznie powiadomiony przez Sprzedawcę.

VII. Prawa autorskie

  1. Treści i zdjęcia zamieszczone w sklepie internetowym i na stronie internetowej, utwory oraz projekty zamawiane przez Klienta są, zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2017 r. poz 880 z późn. zm.), są przedmiotem praw autorskich.
  2. Wszelkie utwory oraz zawartości zamieszczone na stronie internetowej i w sklepie internetowym LESSIVE, ze szczególnym uwzględnieniem wszystkich projektów prezentowanych Klientowi oraz projekty Indywidualne, są chronione prawami autorskimi i stanowią wyłączną własność LESSIVE - Sprzedawcy.
  3. Utwory wspomniane w pkt 1 i 2 powyżej nie mogą być kopiowane ani wykorzystywane bez wyraźnej zgody autorów w formie pisemnej pod rygorem nieważności oraz odpowiedzialności za ich bezprawne wykorzystanie. Kopiowanie w formie opracowywania gotowych, oryginalnych i niepowtarzalnych wzorów projektów Sprzedawcy wiąże się z poniesieniem odpowiedzialności prawnej.
  4. LESSIVE zastrzega sobie prawo do sygnowania wszystkich produktów znakiem firmowym LESSIVE, tym samym deklarując autorstwo wszystkich projektów.
  5. LESSIVE zastrzega sobie prawo do wyłącznego publikowania wszystkich swoich projektów, ich realizacji i zdjęć innych podwykonawców (za ich zgodą) w celach marketingowych.
  6. Umowa jest jednoznaczna z zakupem jedynie egzemplarzy Produktów stanowiących wartość intelektualną i będących prawem autorskim Sprzedawcy - LESSIVE. Klient nie uzyskuje żadnych praw autorskich i innych oprócz prawa do wykorzystania ich w zakresie wynikającym z ich celu, treści i rodzaju, tj. podczas uroczystości i w jej celach.
  7. Sprzedawca zobowiązuje się chronić wizerunek i dane osobowe na publikacjach.

VIII. Postanowienia końcowe

  1. Wszelkie dodatkowe ustalenia dotyczące zakresu współpracy między Klientem a Sprzedawcą oraz zmian niniejszego Regulaminu mogą nastąpić jedynie w formie korespondencji elektronicznej.
  2. Sprzedawca - LESSIVE - zastrzega sobie prawo do zmian niniejszego Regulaminu.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej umowie zastosowanie znajdują odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.

Fotografie widoczne na stronie głównej lessive.pl użyczone dzięki uprzejmości Bucholce Wedding Photography. Dalsze rozpowszechnianie możliwe wyłącznie za zgodą artystów.